as

as

Wednesday, March 1, 2023

ΤΑ ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΤΕΜΠΗ


Μέχρι στιγμής, ο απολογισμός κάνει λόγο για 38 νεκρούς και 85 τραυματίες μετά το τραγικό δυστύχημα στην περιοχή των Τεμπών, όταν συγκρούστηκαν μια επιβατική και μια εμπορική αμαξοστοιχία της Hellenic Train χθες το βράδυ.

Η καταμέτρηση συνεχίζεται και είναι πιθανό να αυξηθούν τα νούμερα. Για να αντιληφθούμε το μέγεθος της τραγωδίας αρκεί να αναλογιστούμε ότι συνολικά, και στα δύο τρένα, επέβαιναν 354 άτομα και πάνω από το 30% των επιβατών έχει σκοτωθεί ή τραυματιστεί.

Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, το τραγικό δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, καθώς παρά τα τεράστια ποσά που δαπανήθηκαν τα τελευταία 30 χρόνια στον ελληνικό σιδηρόδρομο, η απουσία σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης, ή έστω μιας γαμημένης φωτοσήμανσης, σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, καθιστά τη μετακίνηση με τρένο μια εξαιρετικά επίφοβη υπόθεση. Το ένα τρένο, Intercity, πήγαινε από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη και ένα εμπορικό τρένο, ακολουθούσε την αντίθετη διαδρομή. Μιλάμε για 2 τρένα που ήταν στην ίδια γραμμή για 10 λεπτά και κανείς δεν το έχει πάρει χαμπάρι γιατί ο εκάστοτε μηχανοδηγός παίρνει εντολή από τον σταθμάρχη για το πού να πάει!

Ένα από τα πιο σοφά ρητά που ακούγεται στην ελληνική επικράτεια είναι το γνωστό «Στην Ελλάδα από τύχη ζούμε». Με τέτοιους δρόμους, τέτοιες υποδομές, τέτοιους οδηγούς, τέτοιους πολιτικούς, τέτοια συμπεριφορά των ειδικών μονάδων της ελληνικής αστυνομίας στις πορείες και τις διαδηλώσεις, τέτοια σκάνδαλα, τέτοια απαρχαιωμένα γήπεδα που κάθε Κυριακή μαζεύουν δεκάδες χιλιάδες κόσμο που πρέπει να μπουν και να βγουν από 5-10 σημεία και τόσα πολλά άχρηστα κομματόσκυλα να καταλαμβάνουν καίριες θέσεις ευθύνης γιατί πρέπει να επιβραβευτούν επειδή το μόνο που έμαθαν σε αυτή τη ζωή είναι να γλύφουν γερασμένους κώλους, όντως από τύχη ζούμε.

Βέβαια, πολύνεκρα ατυχήματα με τρένα συμβαίνουν συχνά σε όλο τον κόσμο και σε όλη την Ευρώπη θα μου πει κάποιος και θα έχει δίκαιο. Τον Ιούλιο του 2013, 78 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 143 τραυματίστηκαν κατά τον εκτροχιασμό τρένου στις παρυφές της πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα στη Γαλικία της βόρειας Ισπανίας. Ο μηχανοδηγός πήρε μια στροφή με μεγάλη ταχύτητα και το τρένο εκτροχιάστηκε. Τον Ιούλιο του 2016, δύο επιβατικά τρένα που κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα συγκρούστηκαν στη νοτιοανατολική Ιταλία με αποτέλεσμα 23 νεκρούς και 52 τραυματίες. Οι Ιταλοί προειδοποιούσαν από τότε «H ασφάλεια της σιδηροδρομικής γραμμής στο σημείο του δυστυχήματος εξαρτάται από τηλεφωνική επικοινωνία».

Σαν ένας άνθρωπος που επί 10-15 χρόνια έκανα το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα με τρένο περίπου 10 φορές το χρόνο, είμαι πραγματικά συγκλονισμένος. Εκτός από την προφανή ανικανότητα του ελληνικού κράτους και τα τεράστια ποσά που χάνονται κάθε χρόνο ανάμεσα στο κενό μεταξύ ιδιωτικοποίησης και μίζας, η κοιλάδα των Τεμπών μοιάζει με σύγχρονη Θεά που διψάει για θάνατο και ζητάει φόρο αίματος από όσους θέλουν να τη διασχίσουν. Τον Οκτώβριο του 1999 ήταν οι 6 οπαδοί του ΠΑΟΚ και ο οδηγός από το φορτηγάκι, τον Απρίλη του 2003 οι 21 μαθητές, τώρα αυτό. Κουράγιο και δύναμη στους συγγενείς και τους φίλους των ανθρώπων που σκοτώθηκαν.

ΥΓ: Πάγια άποψή μου είναι πως είναι τραγικό και σιχαμερό να κάνεις αντιπολίτευση πατώντας επί πτωμάτων, όποιος και αν είναι στην κυβέρνηση. Αυτό πίστευα χτες, αυτό πιστεύω σήμερα και αυτό θα πιστεύω πάντα. Καλώς ή κακώς όμως, κανένας δεν θα λυπηθεί μία κυβέρνηση που ανέβηκε στην εξουσία με σημαία τις περικεφαλαίες των μακεδονομάχων και τους νεκρούς από το Μάτι.

No comments:

Post a Comment